キョウプロスタッフの快適LIFEブログ ~くらしと地域のお役立ち情報~
英語でのお問い合わせ Information for our customer
2020/04/24
MOVING HOME(引っ越し)
- STARTING SERVICE(開栓)
Reservation is requird.
When you move into your apartment and house you will have to contact us and arrange for an appointment. At the scheduled time and at your attending, we will send our employee who will check and then activate your gas lines. Please attend the check and fill in the forms for activate your gas lines indispensable. (It takes about 1 hour)
Click Here For more information.
- STOPPING SERVICE(閉栓)
When you move out your apartment and house.You will have to contact us. At the scheduled day, we will send our employee who will check and then stop your gas lines. We send the final bill. Please Pay by the end of month.(or you can pay same way as the last time)
Click Here For more information.
HOW TO PAY YOUR BILL(支払い方法)
DIRECT DEBIT/CREDIT CARD
When you apply to pay the gas bill by credit card or direct debit, please enter in the form by Email or FAX. We will mail the credit card or direct debit application form for payment within 1 week. And then please fill in the form, mail back to us with our envelope. It takes about 2 months to complete them. Click Here For more information.
EMERGENCY(緊急)
- GAS LEAK
When it smells of gas, call us immediately. Contact in an emergency is available 24 hours a day and on holidays. ( Not contact by e-mail)
Never use an ignition source
Don’t touch any electrical appliances and any electrical switches
- Open windows and doors wide to flush out the gas.
- Close all gas and appliances valves.
- Details to give when calling the emergency contact address
- Your name
- Your address
- The condition of the site Gas leak is “GASU-KUSAI” in Japanese
- RESETTING THE GAS METER
- Close all appliance valeves.
- Press the button on the gas meter.
- Wait for a few minute.
If there is a gas leak or you smell gasu,do not try to reset the meter.
悪質な訪問販売にご注意ください
最近、キョウプロの社員を装い設備の点検やあっせんを行う、悪質な訪問販売についてのお問い合わせが多く寄せられております。 キョウプロの社員は名札・身分証を携帯しておりますので、掲示をお求めください。 また不審な電話などがあ …
年末年始休業日のお知らせ
お客様各位 年末年始における休業日をお知らせいたします。 ご不便をおかけいたしますが、ご理解とご協力をお願いいたします。 この期間中にいただいたお問い合わせ、資料請求等については、2017年1月4日(水)以降順次回答させ …
本社事務所が移転しました
本社事務所(管理本部・営業本部営業部営業総括グループ)が移転しました。 1.新本社事務所所在地 京都府京都市南区吉祥院石原東之口44-1 (吉祥院工場内 2階) 2.移転日 2021年7月12日(月)
【再掲】払込用紙 再発行のご連絡とお詫び
お客様 各位 平素はキョウプロをご愛顧いただきありがとうございます。 先日お知らせしました 払込用紙のバーコード不具合の件につきまして、 払込用紙を11月9日に再発送させていただきました。 原因を調査しまし …

(大寒波到来)給湯配管の凍結にご注意ください。
キョウプロ営業部佐々木です。 1月24日~25日にかけて全国的に大寒波が訪れるという予報になっております。 そこでご注意頂きたいのが水道配管や給湯配管の凍結です。 凍結した配管に熱湯をかけて溶かそうとするのは配管破裂の恐 …