キョウプロスタッフの快適LIFEブログ ~くらしと地域のお役立ち情報~
英語でのお問い合わせ Information for our customer
2020/04/24
MOVING HOME(引っ越し)
- STARTING SERVICE(開栓)
Reservation is requird.
When you move into your apartment and house you will have to contact us and arrange for an appointment. At the scheduled time and at your attending, we will send our employee who will check and then activate your gas lines. Please attend the check and fill in the forms for activate your gas lines indispensable. (It takes about 1 hour)
Click Here For more information.
- STOPPING SERVICE(閉栓)
When you move out your apartment and house.You will have to contact us. At the scheduled day, we will send our employee who will check and then stop your gas lines. We send the final bill. Please Pay by the end of month.(or you can pay same way as the last time)
Click Here For more information.
HOW TO PAY YOUR BILL(支払い方法)
DIRECT DEBIT/CREDIT CARD
When you apply to pay the gas bill by credit card or direct debit, please enter in the form by Email or FAX. We will mail the credit card or direct debit application form for payment within 1 week. And then please fill in the form, mail back to us with our envelope. It takes about 2 months to complete them. Click Here For more information.
EMERGENCY(緊急)
- GAS LEAK
When it smells of gas, call us immediately. Contact in an emergency is available 24 hours a day and on holidays. ( Not contact by e-mail)
Never use an ignition source
Don’t touch any electrical appliances and any electrical switches
- Open windows and doors wide to flush out the gas.
- Close all gas and appliances valves.
- Details to give when calling the emergency contact address
- Your name
- Your address
- The condition of the site Gas leak is “GASU-KUSAI” in Japanese
- RESETTING THE GAS METER
- Close all appliance valeves.
- Press the button on the gas meter.
- Wait for a few minute.
If there is a gas leak or you smell gasu,do not try to reset the meter.
給湯器の凍結にご注意ください!
寒い日が続くときは、給湯器の凍結にご注意ください。 給湯器が凍結すると給湯器の水漏れや故障の原因にもなり、予防することが一番大切です。 水を少しずつ流しておくと凍結予防になりますのでお試しください。 【給湯器の場合】 ( …

コインランドリーリニューアルに伴う一時閉店のお知らせ
コインランドリー キョウプロふれあいステーションはリニューアルのため、9月14日(金)から9月28日(金)までお休みさせていただきます。 リニューアルオープンは9月29日(土)AM8時からです。 ご期待ください。
年末年始休業日のお知らせ
お客様各位 年末年始における休業日をお知らせいたします。 ご不便をおかけいたしますが、ご理解とご協力をお願いいたします。 この期間中にいただいたお問い合わせ、資料請求等については、2016年1月4日(月)以降順次回答させ …
【再掲】払込用紙 再発行のご連絡とお詫び
お客様 各位 平素はキョウプロをご愛顧いただきありがとうございます。 先日お知らせしました 払込用紙のバーコード不具合の件につきまして、 払込用紙を11月9日に再発送させていただきました。 原因を調査しまし …
コンビニエンスストアでお支払されるお客様へ
当社がお送りした振込用紙をご利用いただきコンビニエンスストアでお支払いただく際、一部店舗において、印刷されたバーコードの読取ができない事象が発生していることが判明しました。 大変ご迷惑をおかけしたことを心よりお詫び申し上 …