キョウプロスタッフの快適LIFEブログ ~くらしと地域のお役立ち情報~
英語でのお問い合わせ Information for our customer
2020/04/24
MOVING HOME(引っ越し)
- STARTING SERVICE(開栓)
Reservation is requird.
When you move into your apartment and house you will have to contact us and arrange for an appointment. At the scheduled time and at your attending, we will send our employee who will check and then activate your gas lines. Please attend the check and fill in the forms for activate your gas lines indispensable. (It takes about 1 hour)
Click Here For more information.
- STOPPING SERVICE(閉栓)
When you move out your apartment and house.You will have to contact us. At the scheduled day, we will send our employee who will check and then stop your gas lines. We send the final bill. Please Pay by the end of month.(or you can pay same way as the last time)
Click Here For more information.
HOW TO PAY YOUR BILL(支払い方法)
DIRECT DEBIT/CREDIT CARD
When you apply to pay the gas bill by credit card or direct debit, please enter in the form by Email or FAX. We will mail the credit card or direct debit application form for payment within 1 week. And then please fill in the form, mail back to us with our envelope. It takes about 2 months to complete them. Click Here For more information.
EMERGENCY(緊急)
- GAS LEAK
When it smells of gas, call us immediately. Contact in an emergency is available 24 hours a day and on holidays. ( Not contact by e-mail)
Never use an ignition source
Don’t touch any electrical appliances and any electrical switches
- Open windows and doors wide to flush out the gas.
- Close all gas and appliances valves.
- Details to give when calling the emergency contact address
- Your name
- Your address
- The condition of the site Gas leak is “GASU-KUSAI” in Japanese
- RESETTING THE GAS METER
- Close all appliance valeves.
- Press the button on the gas meter.
- Wait for a few minute.
If there is a gas leak or you smell gasu,do not try to reset the meter.
本社事務所が移転しました
本社事務所(管理本部・営業本部営業部営業総括グループ)が移転しました。 1.新本社事務所所在地 京都府京都市南区吉祥院石原東之口44-1 (吉祥院工場内 2階) 2.移転日 2021年7月12日(月)
お引越しなどによるガスの使用開始、中止のお手続きに関するお願い
3月から4月上旬にはお引越しの多い時期になるため、電話が大変込み合います。 お引越し日が決まりましたらお早目にご連絡をお願いいたします。 お引越しのお手続きについて
お引越しなどによるガスの使用開始、中止のお手続きに関するお願い
お客様各位 例年3月から4月上旬はお引越しの多い時期になるため、電話が大変込み合います。 お引越し日がきまりましたらお早目にご連絡をお願いいたします。 なお、インターネットでも受付けしておりますのでご利用ください。 イン …
【重要】ガス機器を取り外し、新設される場合のお願い
IHクッキングヒーターの設置などでガス機器を取り外す場合や、 新しくガス機器を取り付けられる場合は事前にご相談ください。 特に、金属管等によって接続されている機器の取付、取外しは有資格者でなければ作業できません。 あんし …
ガス機器を取付、取り外しされる場合のお願い
新しいガス機器をご購入された場合、または取り外しされた場合はご連絡ください。 ご連絡はお電話またはLINE、問い合わせフォームからおねがいいたします。 なお、金属管等によって接続されている機器の取り付け・取り外しは有資格 …